seo

آموزش کامل سئو 2024

زمان مطالعه: 15 دقیقه

آموزش کامل سئو

راهنمای کامل سئو برای مبتدیان، اصول سئو سایت را با راهنمایی و آموزش کامل را طوری  بیاموزید که حتی مادربزرگ شما هم می‌فهمد. آیا می خواهید SEO را یاد بگیرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ راهنمای سئوی کامل ما را برای مبتدیان بخوانید و همه چیزهایی را که برای ادامه بهینه سازی موتور جستجو سایت خود نیاز دارید بیاموزید.

اصول سئو سایت ، موتورهای جستجو ، تحقیق کلمات کلیدی ، بهینه سازی محتوا ، سئو آن پیج و سئو فنی ، بک لینک و لینک بیلدینگ ، تجزیه و تحلیل معیارها

آنچه در این مقاله یاد می گیرید

اصول سئو سایت ( سئو بیسیک SEO basics )

قبل از اینکه به تکنیک ها و جنبه های خاص سئو بپردازیم، اجازه دهید تعاریف اساسی، واژگان و سوالات متداول را پوشش دهیم. اماده ای؟ بیا شروع کنیم!

سئو سایت چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیندی است برای بهینه سازی وب سایت شما با هدف بهبود رتبه شما در نتایج جستجو و دریافت ترافیک ارگانیک (غیر پولی) بیشتر.تاریخچه سئو به دهه ۹۰ برمی گردد که برای اولین بار موتورهای جستجو ظهور کردند. امروزه این یک استراتژی بازاریابی ضروری و یک صنعت در حال رشد است.بهینه سازی موتور جستجو فقط بر نتایج جستجوی ارگانیک متمرکز است و بهینه سازی PPC را شامل نمی شود. هر دو SEO و PPC بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو هستند.

موتورهای جستجو توسط کاربران اینترنت در هنگام جستجوی چیزی مورد استفاده قرار می گیرند و شما می خواهید پاسخ آن چیز را ارائه دهید. فرقی نمی‌کند محصول یا خدماتی را بفروشید، وبلاگ بنویسید یا هر چیز دیگری، بهینه‌سازی موتور جستجو برای هر صاحب وب‌سایت ضروری است.

به بیان ساده: سئو تمام اقداماتی است که شما انجام می دهید تا گوگل وب سایت شما را یک منبع با کیفیت در نظر بگیرد و آن را برای جست و جوهای مورد نظر شما رتبه بندی کند.

توجه: اگرچه SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است، اما با تسلط فعلی گوگل، ما می توانیم به سادگی از اصطلاح “بهینه سازی گوگل” استفاده کنیم.به همین دلیل است که تمام نکات و تکنیک های این مقاله عمدتاً در مورد سئوی گوگل است،

معنی سئو سایت به صورت خلاصه ( سوپ سئو )

نیازی نیست همه عوامل و الگوریتم‌های دقیقی که گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت را استفاده می‌کند بدانید. اما برای موفقیت باید اجزای کلیدی سئو را پوشش دهید. یک راه آسان برای درک سه عامل مهم این است که یک کاسه سوپ را تصور کنید – سوپ SEO.

سه جنبه کلیدی سئو وجود دارد:

سئو تکنیکال

کاسه نشان دهنده تمام جنبه های فنی است که باید پوشش دهید (اغلب به عنوان سئوی فنی یا درون صفحه نامیده می شود). بدون یک کاسه مناسب، چیزی برای نگه داشتن سوپ وجود نخواهد داشت.

محتوای عالی

سوپ نشان دهنده محتوای وب سایت شما است. مهمترین بخش. محتوای با کیفیت پایین = بدون رتبه بندی، به همین سادگی است!!!

بک لینک های با کیفیت

چاشنی نشان دهنده بک لینک هایی است که اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد. شما می‌توانید محتوای عالی و یک وب‌سایت کاملاً بهینه‌سازی شده داشته باشید، اما در نهایت، باید با دریافت بک لینک‌های باکیفیت، آخرین عنصر برای کامل کردن سوپ سئوی شما، قدرت به دست آورید.
در بخش های بعدی، نگاهی به تمام این جنبه ها از نقطه نظر عملی خواهیم انداخت.

لغات مفید و کلمات یونیک و مقالات دست اول

به محض شروع جستجو در سئو، با اصطلاحات رایجی روبرو می شوید که سعی می کنند جنبه ها یا رویکردهای مختلف آن را دسته بندی کنند، یعنی:

سئو داخل صفحه و سئو خارج از صفحه
سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید
سئو داخلی ( On-page SEO ) و سئو خارجی ( off-page SEO )

اصطلاحات سئو داخلی و خارجی ، فعالیت های سئو را بر اساس اینکه آیا آنها را در وب سایت انجام می دهید یا خیر، دسته بندی می کند.

سئو داخلی ( On page SEO )

هر کاری که می توانید در وب سایت انجام دهید.از بهینه سازی محتوا تا جنبه های فنی:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهینه سازی محتوا
  • بهینه سازی تگ عنوان
  • بهینه سازی عملکرد صفحه
  • لینک سازی داخلی

هدف این است که هم محتوای کامل و هم UX ارائه دهید و در عین حال به موتورهای جستجو نشان دهید که صفحه درباره چه چیزی است.

توجه: اصطلاحات سئوی درون صفحه و سئوی فنی گاهی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند و گاهی اوقات برای تشخیص بهینه‌سازی مرتبط با محتوا (به عنوان مثال برچسب‌های عنوان) و بهینه‌سازی فنی (مانند سرعت صفحه) استفاده می‌شوند.

سئو خارجی ( off page SEO )

بیشتر در مورد بدست آوردن کیفیت است. سئوی خارج از صفحه بیشتر در مورد دریافت بک لینک های با کیفیت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که وب سایت شما دارای اعتبار و ارزش است. لینک بیلدینگ ممکن است شامل تکنیک هایی مانند:

  • وبلاگ نویسی مهمان
  • ارتباط با ایمیل
  • لینک بیلدینگ شکسته

سئوی خارج از صفحه همچنین ارتباط تنگاتنگی با سایر حوزه‌های بازاریابی آنلاین دارد، مانند بازاریابی شبکه هاب اجتماعی و برندسازی، که تأثیر غیرمستقیم در ایجاد اعتماد و اعتبار وب‌سایت شما دارند.به یاد داشته باشید که یک استراتژی سئو موفق شامل فعالیت های سئو داخلی  و سئو خارجی است.

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

کلاه سیاه و کلاه سفید ریشه در فیلم های وسترن دارند. آنها نماینده افراد بد و خوب بودند.در سئو، از این اصطلاحات برای توصیف دو گروه از سئوکاران استفاده می شود – کسانی که به قوانین تعیین شده توسط دستورالعمل های وبمستر گوگل پایبند هستند و کسانی که این کار را نمی کنند. آیا می توانم سئو را به تنهایی انجام دهم

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از روش های غیراخلاقی (و معمولاً اسپم) برای بهبود رتبه یک وب سایت است.این تکنیک ها می توانند شما را در مدت زمان کوتاهی به بالای نتایج جستجو برسانند، با این حال، موتورهای جستجو به احتمال زیاد دیر یا زود وب سایت را جریمه و ممنوع می کنند. آیا می توانم سئو را به تنهایی انجام دهم

سئو کلاه سفید به تمام تکنیک های سئوی معمولی اشاره دارد که به دستورالعمل ها و قوانین پایبند هستند. این یک استراتژی بلند مدت است که در آن رتبه بندی خوب محصول جانبی بهینه سازی خوب، محتوای با کیفیت و رویکرد کاربر محور است. آیا می توانم سئو را به تنهایی انجام دهم

در حالی که کارشناسان سئو موافق هستند که “کلاه سفید” راه حلی است، نظرات متفاوتی در مورد پذیرش تکنیک های مختلف لینک سازی (از جمله خرید لینک) وجود دارد. آیا می توانم سئو را به تنهایی انجام دهم

سوالات متداول سئو

آیا می توانم سئو را به تنهایی انجام دهم؟
سئو آسان نیست. اما این علم موشک سازی هم نیست.مواردی وجود دارد که می توانید بلافاصله پیاده سازی کنید و مفاهیمی وجود دارد که زمان و تلاش بسیار بیشتری را می طلبد. بنابراین بله، شما می توانید سئو را به تنهایی انجام دهید.تنها سوال این است که آیا می‌خواهید برای یادگیری تمام جنبه‌های سئو وقت بگذارید یا یک متخصص را استخدام می‌کنید و وقت خود را روی چیز دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنید. آیا سئو مرده است

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟
برای یادگیری سئو باید چند کار انجام دهید: آیا سئو مرده است

  • منابع معتبر را بخوانید
  • تجربه عملی کسب کنید
  • از آزمایش نترسید
  • صبر زیادی داشته باشید (سئو یک ماراتن است نه دوی سرعت)
  • پیاده سازی موارد موجود در این مقاله یک راه عالی برای شروع است 🙂

یادگیری SEO چقدر طول می کشد؟ آیا سئو مرده است
برای پاسخ به این سوال، ما از پاسخ متداول کارشناسان سئو برای تقریباً هر مشکل سئو استفاده می کنیم: بستگی دارد.در حالی که درک اصول اولیه بیش از دو هفته طول نمی کشد، تسلط واقعی بر این رشته تا حد زیادی به تمرین بستگی دارد که ماه ها و حتی سال ها زمانبر است.همیشه باید به یادگیری ادامه دهید و با آخرین به روز رسانی ها، آزمایش ها و یافته ها به روز باشید. آیا سئو مرده است

آیا به ابزارهای سئو نیاز دارم؟ آیا سئو مرده است
اگر در مورد SEO جدی هستید، نباید از داده های مفید و بینش ارائه شده توسط ابزارهای مختلف SEO غافل شوید. آنها مزیت رقابتی بزرگی به شما می دهند و در زمان شما صرفه جویی می کنند.در اینجا چند ابزار ضروری سئو وجود دارد که هر صاحب وب سایت باید از آن استفاده کند:

کنسول جستجوی گوگل ( Google Search Console )
یک ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک (به عنوان مثال Google Analytics)
ابزار تحقیق کلمه کلیدی (مانند KWFinder)
یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک (به عنوان مثال LinkMiner) آیا سئو مرده است
یک ردیاب رتبه (به عنوان مثال SERPWatcher)

آیا سئو مرده است؟
وقتی افراد از عبارت «SEO مرده است» استفاده می‌کنند، معمولاً به این معنا هستند که «تلاش‌های هرزنامه‌ای برای تقلب الگوریتم گوگل که ۱۰ سال پیش استفاده می‌شد مرده است».به غیر از آن، بهینه سازی موتور جستجو یک استراتژی بازاریابی ضروری و یک صنعت در حال رشد است. آیا سئو مرده است

موتور های جستجو Search engines

در فصل دوم این مقاله سئو، شما خواهید آموخت که موتور جستجو چیست، موتور جستجو چگونه کار می کنند و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سئو در گوگل چیست.

موتور جستجو چیست

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد کمک می کند اطلاعات را در اینترنت پیدا کنند. یک مثال معمولی؟ گوگل و حقیقت این است که گوگل نیز احتمالا تنها مثالی است که باید بدانید. فقط به نمودار سهم بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان نگاه کنید

بنابراین وقتی در این مقاله از موتورهای جستجو صحبت می کنیم، بیشتر منظور گوگل است. سایر موتورهای جستجو بر اساس اصول مشابه کار می کنند و تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه شده است، باید برای دیگران نیز راه اندازی شده باشید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

فرآیندی که در آن موتورهای جستجو کار می کنند شامل این مراحل اصلی است:

  • خزیدن Crawling
  • نمایه سازی Indexing
  • انتخاب نتایج Picking the results
  •  نمایش نتایج جستجو به کاربر.

خزیدن Crawling

خزیدن فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو به طور مداوم تمام صفحات وب اینترنت را اسکن می کنند.آنها از قطعات کوچکی از برنامه ها (به نام خزنده یا ربات) برای دنبال کردن تمام لینک ها و کشف صفحات جدید (و همچنین به روز رسانی صفحاتی که قبلاً کشف کرده اند) استفاده می کنند.

مارتین اسپلیت، تحلیلگر گوگل وبمستر، فرآیند خزیدن را به سادگی شرح می دهد:

«ما از جایی با برخی از URL ها شروع می کنیم و سپس اساساً پیوندها را از آنجا دنبال می کنیم. بنابراین ما اساساً در حال خزیدن در اینترنت صفحه به صفحه، کم و بیش هستیم.»

نمایه سازی Indexing

پس از خزیدن وب سایت، اطلاعات ایندکس می شوند. موتورهای جستجو سعی می کنند صفحات را تجزیه و تحلیل و درک کنند، آنها را دسته بندی کرده و در فهرست ذخیره کنند.فهرست موتورهای جستجو اساساً یک کتابخانه غول پیکر از تمام وب سایت های خزیده شده با یک هدف واحد است – درک آنها و در دسترس قرار دادن آنها برای استفاده به عنوان یک نتیجه جستجو.

انتخاب نتایج

هنگامی که کاربر اینترنت یک عبارت جستجو را ارسال می کند، موتور جستجو در فهرست جستجو می کند و بهترین نتایج را به دست می آورد. فهرست نتایج به عنوان SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) شناخته می شود.

الگوریتم گوگل Google algorithm

الگوریتم جستجوی گوگل به عنوان یک اصطلاح کلی برای اشاره به همه الگوریتم‌ها، سیستم‌های یادگیری ماشینی و فناوری‌هایی که گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند، استفاده می‌شود.برای ارائه بهترین نتایج، آنها عوامل مختلفی را در نظر می گیرند که عبارتند از:

  • معنی کوئری : موتور جستجو باید بفهمد کاربر دقیقاً به دنبال چه چیزی است
  • ارتباط صفحات : صفحه باید با عبارت جستجو مرتبط باشد
  • کیفیت محتوا : موتور جستجو سعی می کند بهترین نتایج را از نظر کیفیت محتوا انتخاب کند
  • قابلیت استفاده از صفحات : صفحات نیز باید قابل استفاده باشند (از نظر دسترسی، خوانایی، ایمنی و غیره)
  • زمینه و تنظیمات : در آخر، مکان، تنظیمات و تاریخچه جستجوهای کاربر در نظر گرفته می شود

همانند هر سیستم پیچیده دیگری، الگوریتم گوگل باید مرتباً به روز و اصلاح شود.علاوه بر به‌روزرسانی‌های جزئی الگوریتم که به صورت روزانه اتفاق می‌افتد، Google معمولاً هر سال چند به‌روزرسانی الگوریتم اصلی را ارائه می‌کند.آنها به طور رسمی توسط گوگل اعلام می شوند و سر و صدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می کنند.

مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی (به‌عنوان مثال پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار،…) می‌تواند راهی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی Google و SEO در طول سال‌ها باشد.

جستجوی ارزیاب های کیفیت ، علاوه بر الگوریتم‌ها، گوگل از ورودی داده‌های انسانی نیز استفاده می‌کند.هزاران کارمند خارجی گوگل به نام رتبه‌بندان کیفیت جستجو وجود دارند که از دستورالعمل‌های دقیق پیروی می‌کنند، نتایج جستجوی واقعی را ارزیابی می‌کنند و کیفیت صفحات رتبه‌بندی شده را ارزیابی می‌کنند.یک نمونه معمولی از صفحاتی که تحت این نوع ارزیابی دقیق قرار می گیرند، صفحات به اصطلاح YMYL (پول شما، زندگی شما) هستند. صفحاتی که به موضوعات مهمی می پردازند که می توانند بر شادی، سلامت، ایمنی یا رفاه مالی افراد تأثیر بگذارند.ارزیابی‌کنندگان کیفیت مستقیماً بر رتبه‌بندی نمی‌گذارند، اما داده‌های آنها برای بهبود الگوریتم جستجو استفاده می‌شود.

عوامل رتبه بندی درموتور جستجو

البته موتورهای جستجو محاسبات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی به خوبی شناخته شده اند.فاکتورهای رتبه بندی موضوعی بسیار مورد بحث در دنیای سئو هستند.بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده اند، اما بسیاری از آنها در حوزه گمانه زنی ها و تئوری ها باقی مانده اند. از نقطه نظر عملی، مهم است که روی عواملی تمرکز کنید که تأثیر ثابت شده دارند، اما همچنین سعی کنید “نمره خوب” را در همه زمینه ها حفظ کنید.

البته، هر چیزی که مردم فکر می‌کنند عامل رتبه‌بندی است، واقعاً توسط موتورهای جستجو استفاده نمی‌شود (اگر چیزی با رتبه‌های بالاتر مرتبط باشد، لزوماً چیزی نیست که گوگل در الگوریتم خود استفاده می‌کند). از سوی دیگر، برخی از عوامل رتبه بندی تایید شده تنها تاثیر بسیار کمی بر رتبه بندی دارند.

هشت مورد از فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل

  • محتوای هدفمند : شما باید شناسایی کنید که افراد چه چیزی را جستجو می کنند و محتوای با کیفیت متناسب با نیازهای آنها ایجاد کنید. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل
  • وب‌سایت قابل خزیدن : این کار بیهوده است، اگر می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، وب‌سایت شما باید به راحتی توسط موتورهای جستجو پیدا شود. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل
  • کیفیت و کمیت لینک ها : هرچه صفحات با کیفیت بیشتری به وب سایت شما پیوند داده شوند، از نظر گوگل اعتبار بیشتری خواهید داشت. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل
  • محتوای مبتنی بر هدف کاربر : سئو تنها به این نیست که از چه کلماتی استفاده می کنید، بلکه به نوع محتوا و جامعیت آن نیز مربوط می شود. بازدیدکننده شما را خوشحال می کند و گوگل نیز خوشحال خواهد شد. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل
  • محتوای منحصر به فرد : در مورد استفاده از محتوای تکراری در وب سایت خود بسیار مراقب باشید. برخی از موضوعات به تازگی بیشتری نسبت به بقیه نیاز دارند، اما با این وجود، باید به طور مرتب محتوای خود را به روز کنید. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل
  • نرخ کلیک CTR : تگ های عنوان و توضیحات متا خود را برای بهبود CTR صفحات خود بهینه کنید. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل
  • سرعت وب‌سایت : مطمئن شوید که بازدیدکنندگان شما مجبور نیستند برای بارگذاری صفحه زیاد منتظر بمانند، در غیر این صورت، احتمال زیادی وجود دارد که قبل از بازدید واقعی آن را ترک کنند. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل
  • روی هر دستگاهی کار می‌کند : وب‌سایت شما باید روی هر دستگاه و اندازه صفحه‌ای کاملاً کار کند (به یاد داشته باشید که اکثر کاربران اینترنت از طریق دستگاه‌های تلفن همراه می‌آیند!) فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل

عوامل مهم دیگری که ممکن است تاثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد: فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل

  • عمق محتوا
  • بهینه سازی تصویر
  • مرجع موضوعی
  • صفحه ای با ساختار مناسب
  • اشتراک گذاری اجتماعی
  • استفاده از HTTPS

موتورهای جستجوی زیادی وجود دارد، اما تنها گوگل است که بیشترین پیشرفت را در بازیابی اطلاعات، درک زبان طبیعی و پردازش داشته است.در بیست و پنج سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن خالص به عصر یادگیری ماشینی حرکت کردند. امروزه گوگل هر ماه هدف کاربر را پایش می‌کند و می‌تواند تفاوت‌های جزئی را در خواسته‌های واقعی جستجوگران تشخیص دهد: فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل

کیفیت محتوا، ارائه محصول، طراحی، تجربه کاربر

سئوکاران باهوش می دانند که باید از بک لینک ها و محتوا فراتر بروند. آنها باید نیازهای جستجوگران را در زمینه یک کلمه کلیدی درک کنند. فاکتورهای موفقیت در سئو گوگل

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یکی از کارهای اساسی سئو است. در این بخش، یاد خواهید گرفت که چگونه جایگاه خود را پیدا کنید و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه بندی کنید، پیدا کنید.

تحقیق کلمات کلیدی باید اولین قدم در مسیر سئوی شما باشد. به ویژه در دو سناریو رایج مهم است:

  • شناخت جایگاه خود

هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید، تحقیقات کلمات کلیدی می‌تواند یک نمای کلی از موضوعات فرعی برای افراد در حوزه یا صنعت شما جالب باشد.

  • پیدا کردن ایده‌های محتوای

جدیدتحقیق کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند سودآورترین فرصت‌های کلمه کلیدی را پیدا کنید و استراتژی محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید.

کلمات کلیدی را کجا پیدا کنیم؟

راه های مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد.اولین وظیفه شما این است که کلمات کلیدی اولیه را بیابید.عباراتی که به عنوان پله ای برای یافتن ایده های کلیدی بیشتر استفاده می کنید. اگر یک وبلاگ قهوه راه اندازی می کنید، عبارات ساده ای مانند «دانه های قهوه»، «ماشین های قهوه» یا «اسپرسو» عالی کار خواهند کرد.

روش های کلاسیک برای جستجوی کلمات کلیدی:

پیشنهادات گوگل Google suggestions

گوگل بسیاری از پیشنهادات کلمه کلیدی را مستقیماً در SERP ارائه می دهد. ویژگی هایی مانند تکمیل خودکار گوگل، افراد همچنین می پرسند یا جستجوهای مرتبط می توانند منبع خوبی برای ایده های کلیدواژه باشند.با ویژگی تکمیل خودکار، فقط باید کلمه کلیدی seed خود را در جستجوی گوگل بنویسید و پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند.

می‌توانید کلمه کلیدی اولیه خود را با حروف مختلف الفبا ترکیب کنید تا ایده‌های تکمیل خودکار بیشتری پیدا کنید (به عنوان مثال بازاریابی ایمیل a، بازاریابی ایمیلی b، …) در اینجا نمونه دیگری از ایده های کلمه کلیدی است که می توانید در صفحه نتایج گوگل پیدا کنید:

پیشنهادات بر اساس جستارهای جستجوی واقعی مورد استفاده مردم در سراسر جهان است.

توجه: علاوه بر گوگل، پلتفرم های بسیار دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما در یافتن ایده های جدید برای کلمات کلیدی کمک کنند. روی آنهایی تمرکز کنید که افراد در جایگاه شما از آنها برای پرسیدن سوال، برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن ایده استفاده می کنند. چند مثال: Reddit، Quora، YouTube، انجمن‌ها، گروه‌های فیسبوک…

ابزار کلمات کلیدی

بسیاری از ابزارهای رایگان کلمه کلیدی وجود دارند که می توانند صدها ایده برای کلمات کلیدی بر اساس یک کلمه کلیدی اصلی به شما ارائه دهند. مشکل این است: وقتی صحبت از ویژگی های دیگر می شود، آنها بسیار محدود هستند.

بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود درآمد کسب می کنید، یک ابزار کلمه کلیدی پولی با کیفیت، سرمایه گذاری عالی است که دیر یا زود نتیجه خواهد داد.

علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای سایر معیارها و بینش های مفید سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین ها ارائه می دهند. بنابراین آنها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و مزیت رقابتی به شما بدهند.

دو راه برای شروع تحقیق کلمات کلیدی با ابزار کلمات کلیدی وجود دارد:

  • کلمه کلیدی seed
  • دامنه/URL رقیب

در اینجا لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی در KWFinder به نظر می رسد.همچنین می‌توانید با تایپ دامنه یا URL به دنبال کلمات کلیدی باشید که رقبای شما برای آنها رتبه می‌دهند.علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، سختی رتبه بندی کلمات کلیدی را محاسبه می کند و به شما در تجزیه و تحلیل SERP کمک می کند.

معیارهای انتخاب درست کلمه کلیدی Keyword metrics 

هدف شما یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی بالا و دشواری کلمات کلیدی کم است. ترکیبی ایده آل از سه عامل مهم تحقیق کلمات کلیدی.

ما این اصل را قانون سه پایه کلیدواژه می نامیم و سه عامل نشان دهنده سه پایه هستند.

حجم جستجو کلمه کلیدی Search volume

در گذشته، تولیدکنندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می دادند.آنها را در محتوا قرار دادند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب دهند و از رتبه های بالا در جستجوی ارگانیک اطمینان حاصل کنند. از آن زمان، تحقیقات کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است.

  • کلمات کلیدی دم بلند در مقابل حجم جستجو Long-tail keywords vs. search volumes

بسیاری از راهنماهای تحقیق کلمات کلیدی توصیه می کنند که بر روی کلمات کلیدی به اصطلاح طولانی تمرکز کنید.کلمات کلیدی که خاص تر هستند و معمولاً از کلمات بیشتری تشکیل شده اند.

دلیلش ساده است:

کلمات کلیدی دم بلند با لانگ تیل معمولاً دشواری کمتر و نرخ تبدیل بالاتری دارند. به این دلیل است که پرس و جو خاص تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر آنخا را بیشتر سرچ کند. ناگفته نماند که صدها مورد از آنها وجود دارد.برآورد این است که حدود ۷۰ درصد از کل ترافیک از کلمات کلیدی دم بلند است.البته نکته منفی حجم جستجو کمتر است. بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین تلاش و مزایای بالقوه تعادل پیدا کنید.

علاوه بر این، رتبه بندی فقط برای کلمات کلیدی با حجم بالا همیشه امکان پذیر نیست.حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی بزرگ رتبه بندی کنید. این بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و کسب قدرت، آن را امتحان نکنید.همه چیز در مورد ارزیابی شانس واقعی شماست. معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند.

 

سختی کلمه کلیدی Keyword difficulty

هنگامی که کلمات کلیدی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید پیدا کردید، باید با ارزیابی رقابت دریابید که چقدر سخت خواهد بود. معمولاً با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود.در بیشتر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاسی از صفر تا صد نشان داده می شود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، رتبه بندی در SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است.این بر اساس اعتبار رتبه بندی صفحات برای کلمه کلیدی داده شده است.

با توجه به دشواری کلمه کلیدی ، شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی را که شانس واقعی رتبه بندی برای آنها را دارید شناسایی کنید. می‌توانید با تمرکز بر کلمات کلیدی که می‌توانند نتایجی را برای شما به ارمغان بیاورند، در زمان زیادی صرفه‌جویی کنید، حتی اگر هنوز قدرت زیادی ندارید.
توجه: مقادیر دشواری کلمه کلیدی ممکن است در ابزارهای مختلف متفاوت باشد. شما می توانید نمره سی را در یک ابزار و پنجاه را در ابزار دیگر دقیقاً برای همان کلمه کلیدی مشاهده کنید.

به این دلیل که محاسبات بر اساس معیارها و الگوریتم‌ها کمی متفاوت است. نکته مهم مقایسه نتایج در یک ابزار است.

 

ارتباط کلمه کلیدی Keyword relevance

نکته آخر اینکه کلمه کلیدی شما باید مرتبط باشد. ساده ترین راه انجام یک تجزیه و تحلیل SERP مناسب برای یافتن موارد زیر است:

  • اینکه آیا می‌توانید با وب‌سایت‌ها در SERP اول رقابت کنید
  • هدف جستجو در پشت کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها بهینه سازی کنید چیست؟

با نگاه کردن به SERP می توانید تشخیص دهید که هدف جستجو در پشت پرس و جو چیست و آیا با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر.

جهار نوع مختلف هدف جستجو وجود دارد:

  • ناوبری: جستجوی یک وب سایت/برند خاص
  • اطلاعاتی: جستجو برای اطلاعات عمومی
  • تراکنشی:کاربر می خواهد چیزی را آنلاین بخرد
  • تجاری: کاربر قبل از خرید تحقیق می کند

فرض کنید یک فروشگاه تجارت الکترونیک با تجهیزات تناسب اندام دارید. شما می خواهید صفحه محصول قفسه های اسکوات خود را بهینه کنید و کلمه کلیدی “بهترین قفسه اسکات” را پیدا می کنید. حجم جستجوی خوبی دارد و سختی آن خیلی زیاد نیست.

با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام صفحات رتبه بندی شده برای “بهترین قفسه اسکات” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول. به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تجاری و نه معامله ای می داند.

نگاهی سریع به SERP این را به شما می گوید. همیشه این را در نظر داشته باشید تا در نهایت برای کلمات کلیدی اشتباه بهینه سازی نشوید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در تحقیقات کلمات کلیدی مرتکب می شوند این است که فقط به اعدادی که در ابزار کلمات کلیدی می بینند نگاه می کنند. آنها به ندرت قصد را در نظر می گیرند، در حالی که در واقعیت، حتی مهمتر از حجم جستجو است.

چرا؟

اول اینکه، گوگل واقعاً می‌داند که کاربر چه نوع محتوایی را می‌خواهد برای هر پرس و جو ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید.

بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که مردم می خواهند ببینند، شانس شما برای رتبه بندی بسیار کم است، حتی اگر تمام معیارهای سئو را داشته باشید.

دوم، حتی اگر واقعاً بازدیدکنندگانی را از Google جذب کنید، تغییرات کوچک در سرچ برای مردم چیزهای بسیار متفاوتی دارد و برخی ممکن است علاقه مند به خرید وسایل شما باشند در حالی که دیگران واقعاً اهمیتی نمی دهند.

مثلا:

اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می کنند ( ۲۲۳۰۰۰ متوسط ​​حجم جستجوی ماهانه). اما مردم بیشتر به دنبال نتایج برند و صفحات تجارت الکترونیک هستند و به همین دلیل است که گوگل نتایج آمازون، دیجی کالا را نمایش میدهد.

و شما به احتمال زیاد چیزی به آنها نمی فروشید.

در حالی که عبارت “بهترین جاروبرقی” حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط ​​۱۳۰۰۰ حجم جستجوی ماهانه). اما این پرس و جو ماهیت تجاری بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری ایجاد می کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصول در دیجی کالا، راهنمای خرید را نشان می دهد.

بنابراین فقط روی حجم جستجو تمرکز نکنید، هدف از انتخاب کلمه کلیدی، مهم ترین معیار است.

بهینه سازی محتوا Content optimization

بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند. آنها نمی توانند بیش از این اشتباه کنند. بیایید دریابیم که چگونه می توانید از هم افزایی آنها بهره مند شوید.

۴.۴ : میانگین امتیاز - (۱۰۷۴ : تعداد امتیازدهندگان )

120 Responses

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *